تاثیر آموزش ممتد در مقایسه با آموزش غیر ممتد (فاصله دار) بر دقت ،سلاست و پیچیدگی نوشتار یادگیرندگان زبان

Document Type : Original Article

Authors

1 دانشگاه ایلام گروه زبان انگلیسی

2 دانشگاه فرهنگیان اهواز

Abstract

مسلماً ، برخلاف درمان های ساده نوشتاری ، دستورالعمل های کم حجم یا کم فاصله ، به نظر می رسد که تنوع و جذابیت را در موفقیت نوشتن ایجاد می کند. تلاش فعلی مربوط به کارآیی قرار دادن دو دستورالعمل توزیع فوق الذکر در مورد عملکرد نوشتن زبان آموزان EFL است. برای نتیجه گیری ، 40 زبان آموز فوق متوسط ​​(19 تا 23 سال) از هر دو جنسیت از 8 جلسه در یک موسسه در ایلام ، ایران برخوردار بودند. آنها به طور تصادفی به دو گروه توده ای و فاصله ای تقسیم شدند که هر گروه متشکل از 20 نفر بود. ابزار مورد استفاده شامل یک تست قرارگیری سریع آکسفورد ، یک پیش آزمون نوشتاری و یک پس آزمون نوشتاری بود. به یک گروه پاراگراف نویسی با دستورالعمل های فشرده و فاصله دار با دقت ، پیچیدگی و روان بودن تمرکز داده شد. محققان هر جلسه را در یک جلسه 60 دقیقه ای فشرده به گروه های جمع شده آموزش دادند ، در حالی که جلسه مشابه در سه جلسه کوتاه 20 دقیقه ای در فواصل زمانی نامنظم به گروه های فاصله گرفته آموزش داده شد. افراد پس از 8 هفته مجدداً آزمایش شدند. سرانجام ، پس آزمون تست نوشتن برای همه گروه ها انجام شد. نتایج حاصل از نمونه های زوجی t-test و ANCOVA یک طرفه نشان می دهد که گروه توزیع فواصل به طور قابل توجهی بهتر از گروه توزیع جرم داده شده در پس آزمون در پس آزمون نهایی خود عمل می کنند.

Keywords